Oscar Da Bizi Alacak Mı? / Oscar 2019


     Son Ki Ü... Durun bi' dakika, çok erken giriş yaptım. Bu sözü sonra söyleyeyim.

     And Oscar goes to... Durun durun, bu da çok erken oldu ama girdim artık, geri de dönemem, dalıyorum öyleyse hemen konuya. Daldım ama size de su sıçrattım bayağı, değil mi? Konumuzun ne olduğunu anladınız. Anladınız değil mi? Billboard-ları kaldırıyorum öyleyse*



     Son Ki Üç Arda !!

     Paşalarım şimdi oturup şu bacımız (Olivia Colman) ödül almış, en iyi film şuna (Green Book) gitmiş diye uzun uzun bahsetmeyeceğim. Google bacımıza yazdığınız vakit gayet rahat bulabiliyorsunuz ödül alanları ve benim fotoğraflarımı. O yüzden madde madde kritik yapayım diyorum. Size de fikrinizi sormadım ama uğrayın bence bi'.
     Seversiniz yani.
     Sevin bence.

     1 - Akademi Huzurevi Gururla Sunar : Paşam şimdi bu ödüller senin benim oylarla belirlenip verilmiyor. Akademi kurulu dediğimiz bir topluluk (7000 civarı kişi bulunmakta) tarafından oylama yapılıp ödüller dağıtılıyor. Az önce parantezi okumaya üşenenler için tekrarlıyorum; 7000 civarı üyesi bulunmakta bu topluluğun. Öyle elini kolunu sallayarak da giremiyorsun buraya. Sinema sektöründe etkin bir isim olman ve kuruldan da davet alman lazım. İşin şöyle bir tarafı var ki üyelerin büyük çoğunluğu (%80 civarı) 50 yaş üstü bir kitleden oluşuyor. Bu da ödül alan filmlerin sebebini az da olsa açıklıyor bence paşalarım. Huzurevinden çıkma bir topluluğun ayağında ilerliyor sektör yani.

     2 - İstikrar Seviyesiniz Rami Malek'in Ödül Aldıktan Sonra Düştüğü Sahnenin Boyu Kadar Olsun : Ne başlık yazmışım be. Ben beni seveyim. Neyse paşalar, bu madde de oldukça çalkantılı geçen Oscar ödül sezonunun neden böyle olduğuna açıklık getireceğim.
     - Her şey git gide reytinglerin düşmesiyle ve sunucu olarak seçilen Kevin Hart'ın homofobik tweet-leri ile başladı. Her şey 48 saat içinde gerçekleşti ve sunucu bu seneki törenden men edildi.
     - Ardından Akademiden ses gelmedi ve bu, bu seneki törenin sunucusuz gerçekleşeceği anlamını taşıdı. Öyle de oldu. Bu 30 sene sonrasında yapılan bir ilkti. Seven oldu sevmeyen oldu ama kanımca o kadar da kötü olmadı. Bi' 10 dakika daha olsa da kısa sürdü tören (!)
     - Avengers ekibi töreni sunsun denildi, bu iddianın ekmeği yenmeden Akademi izlenme oranlarının düşüklüğünü programın süresiyle ilişkilendirerek töreni kısaltacaklarını söyledi. Bu da bazı adaylıkların reklam aralarında verilmesiydi. Tepki almak da gecikilmedi.
     - Tepkilere sessiz kalmayan Akademi bu karardan vazgeçti ama hemen ardından adayları takdim edeceklerinin listesiyle ortalığı karıştırdı. Aynı senaryo oldu paşalarım; tepki aldı, tepkiler yerine ulaştı. Yine bir gerginlikler, atraksiyonlar...
     - Dwayne Johnson "sunuculuk ilk bana gelmişti" diye araya girdi. Oradan da bir patlama yaşandı. Aslında öyle ya da böyle Akademi izlenme oranlarını arttırmak için zemin hazırladı. Ve izlenme oranları uzun bir zaman sonra da arttı.
     - Geçen senelere damgasını vuran #OscarSoWhite olayı etkisini yine hissettirmesin diye adaylık alan filmler ırkçılık temalı filmler oldu. Aday olabilecek daha iyi filmler varken olamayan filmlerin adaylıkları sayılır oldu. 2010'lar öncesi adaletli Oscar törenleri bir kez daha özlendi.
     - Hakkını alan -bir yere kadar- filmler de oldu. Buna da şükür be paşam dedirtti.

     En kısa haliyle çalkantılı bir sezon böyle geçti paşalarım.

     3 - Oscar Da Bizi Alacak Mı? : Akademi biraz da olsa şaşırtmaya devam etti tören boyunca ve beklenmedik isimlere ödül verdi. Kimisi hak etti kimisine de siz karar verin paşalar. En akılda kalan anlar ise şöyle; (Yavaş yavaş magazin sunucusu gibi oluyorum, Allah affetsin paşalar)
     - En iyi fil ödülünü "Green Book" filminin alması ardından tepkiler gecikmedi. En büyük tepki basında çok fazla yer almayan ama dedikoduları dolaşan "Yönetmen Spike Lee'nin en iyi film sonucunu duyduktan sonra salondan çıkmaya çalışması" oldu.
     - "The Favourite" filmi 10 adaylık almasına rağmen Olivia Colman sayesinde tek bir ödülle geceyi bitirdi.
     - Olivia Colman da gecenin en büyük sürprizi oldu paşalar, hatta en büyük rakibi Glenn Close'dan ödül aldığı için özür bile diledi. Olivia-cığım ödülü hak etse de Glenn Close ödülü almadan ölürse bunu vebalini 7000 Akademi üyesi verebilecek mi bakalım.
     - En iyi erkek oyuncu Oscar'ı şaşırtmayarak Rami Malek'e gitti ama o bizi şaşırtarak ödül alınca sahneden düştü.
     - Lady Gaga'nın herkesin bayıldığı ama benim bir türlü sevemediğim parçasına ödül verildi. Şarkıyı canlı da söyledi. Aradan da Bradley Cooper'a yürüdü. Kulise ağlayarak gitti ama kameralara bir an da gülümsedi. Bence kendisi de ne yaptığını tam olarak bilemedi paşalar.
     - Queen ve Adam Lambert açılışı beklentiyle açıldı ama fiyaskoyla sonlandı. Adam-cığım artık seni hiçbir eşcinsel topluluğu kurtaramaz.
     - Kim derdi paşalar geçen sene bu zamanlar izlediğimiz "Black Panther" filminin bu kadar ödül alacağını ve ortalığı bu kadar karıştıracağını...?
     - Aynen paşalar, Spike Lee ödül aldı.
     - Adını söyleyemediğim yönetmen "Roma" filmiyle Meksika'ya ilk Oscar'ını da götürmüş oldu.
     - Aynen, Spike Lee de ödül aldı paşalar.
     - Aynen çok konuştum bugün, tamam abartmayın ama sizde o kadar da çok değil. Siz de çok susuyorsunuz ben bir şey diyor muyum?
     - E o zaman gideyim ben. Gidiyorum bakın.
     - Son Ki Üç Arda !!

*Geçen sene ödül sezonunda adından sıkça bahsettiren "3 Billboards Outside Ebbing, Missouri" filmine bir gönderme. Bakın onu da yazıyorum, yaptığım gönderiyi ben de anlamakta zorlandım çünkü.



Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.