#EğerErkekOlsaydım...


     Son Ki Ü... "Adamsan masaya yumruğunu vuracaksın!!"
   
     Son K... "Bayan elaman aranıyor..."

     So... "Karı gibi kıvırtma oradan!"

     Tam olarak böyle oluyor aslında. Siz ne yaparsanız yapın, oradan buradan bir cinsiyetçilik giriyor araya paşalarım. Bakın, yazının girişini dahi yaptırtmadılar bana. Ki farkındaysanız, hep birilerini yüceltme birilerini yerme türünden ekmek arası peynir kıvamındaki bu konuşma hayatın her yerinde var ve biz bunu kabullenmişiz. E neden kabullenmişiz ki biz bunu?



      Az önce çok havalı bir cümle kurdum, hemen ardından yazının girişini yaparsam süksem artabilir paşalar, o yüzden giriyorum hemen. Vallahi girdim!

      Son Ki Üç Arda!!

     Öncelikle ana temam "8 Mart Dünya Kadınlar Günü" üzerine olacaktı ama tam da bu günlerde gözüme gö*üme (küfretmedim paşalar, siz öyle okudunuz.) sokulan bir cinsiyetçilik mevcut ama yine de ana temadan kopmadan gideceğiz.
      Geçenlerde -adını vermek istemediğim bir oluşumun- Kadınlar Günü etkinliği içerisinde düzenlediği yürüyüşün varlığından haberdar oldum. Burada sıkıntı yok, her sene yapılıyor ama -geçen seneleri bilmem- bu sene "Erkeklerin Katılımı Yasak" şeklinde öne sürüldü. Sadece Kadınların katılımına açıkmış. E Kadın kimdir peki? Vajinası olanlar mı? Kadın olmanın kriterlerini yazsaydınız da ona göre gidebiliyor muyuz baksaydık (!) Yürüyüş Kadın haklarını savunmak ve 8 Mart'ı kutlamak için düzenleniyor ve siz sadece "Kadın"ları çağırarak bunun olacağına inanıyorsanız bilemem. Özellikle bu konu hakkında Erkekleri baz alarak "Katillerini yürüyüşte görmek istemiyorlar!" sözünü duyunca fıttırdım paşalar. 22 yaşımda katil damgası da yedim çok şükür (!) Peki ya trans bireyler? Kendilerini bir cinsiyet kalıbına sokmak istemeyenler? Haydi onu da geçtim; siz, toplumun size dayattığı ayrımcılığı yok etmek için ayrımcılık yapıyorsunuz. Aradaki tezatlık az önce bahsettiğim ekmek arası peynir olayından farklı değil.
      Ayrıca -BM tarafından resmiyet kazanmasa da- bir Erkekler günü de var, 19 Kasım... Bugün, cinsiyet eşitsizliğini kaldırmak gibi temalar içinde olsa da kimi seneler farklı temaları da bünyesine alıyorlar. Örneğin 2016 yılında "Erkek intiharlarını durduralım" teması hakimdi. Ve bu temaya sahip çıkıp Erkek intiharlarını önlemek sadece Erkeklerin işi değil, tüm insanlığın işi paşalar.
     
     Neyse paşalar, bu konuda dolmuşum ama lafım "Tüm" Kadınlara değil, sadece feminizm kalıbı altında cinsiyetçiliği devam ettirenlere... Hatta bunun şerefine "Hepimiz Kardeşiz" şarkısının linkini İbrahim Tatlıses yorumuyla bırakacağım alta paşalar. Yetti gari...!!
   
     Durun durun gitmeyin, 8 Mart'a özel cillop bir içeriğim daha var. Ama önce kendini Kadın olarak gören, o şu bu diyerek etiketlere bakmadan insan olduğu için seven / sevmesini bilen ve benim Kadınlar günümü kutlayan herkesin Kadınlar gününü kutlarım !!

     BCC'nin 8 Mart'ta yayımladığı bir haberden yola çıkarak (Linkini aşağıya koyacağım) alanında öncü olan Kadınların aldıkları şok edici yorumları paylaşacağım paşalar. Yazılar #IfIWasAMan (Eğer Erkek Olsaydım) etiketinden alınmıştır.

     Bunu Bir Erkeğe Söyler Miydiniz?

     O zaman kaçıyorum ben paşalar,
     Son Ki Üç Arda !!

Not : Konu hakkında engin bilgilerim yok paşalar, sadece fikirlerimi dile getirdim, yanlış ifade ettiysem ya da kalp kırdıysam affola...
Bir Not Daha : Ayrıca hitap şeklim olan "Paşa" ifadesi hiçbir cinsiyet içermemektedir. Sadece Erkeklere hitap ediyorum izlenimi uyanmasın lütfen.




4 yorum:

  1. Fikirlerde iyidir bosver

    YanıtlaSil
  2. Farklı bakış açısı yazınızı dikkat ile okudum.
    Maalesef bu tür ayrımlar hem dilde hemde sosyal hayatta yapılıyor.
    Empati şart

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, harika bir şeye parmak bastınız; empati şart... Bu ayrımın yapılıyor olması üzücü...

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.