HaftaSonuSinema / Türk Sinema Piyasası


     Bir dakika makyajım yapılmadı. Ne?! Kayıtta mıyız?
   
     Son Ki Üç Arda!!

     Merhaba paşalar, nasılsınız? Hafta sonu bitmeden kültürlenmeye devam mı, dedim ve HaftaSonuSinema yazı dizisinin son ayağında yerli sinemamıza yer vereyim dedim. Bunu neden mi dedim? Çünkü dün yazdığım yazıda 2019 senesinde vizyona girecek ve dikkat çekebilecek filmlerin listesini vermiştim ve bu listede ne kadar az yerli filmin olduğunu sizde gördünüz.
     Gördünüz değil mi? Soldaki oktan geri gel, gel anam gel, ana sayfa içindeki en üst yazının bir altında bulunan yazıya ("HaftaSonuSinema / 41 Kere Maşallah") tıkla, hah orada işte. Oku gel hemen, bekliyorum ben burada.



     Sene içinde bu kadar az film çıkmıyor tabii ki, sadece kayda değer filmler az çıkıyor sinemamızda. Ama bunun yanı sıra geri kalan filmlerin kimisi sağlam gişe yapıyor kimisi de çok seviliyor. Aradaki tezatlığı anladınız mı? Ben anlamadım. O yüzden haydi gelin Türk sinema piyasasına hep birlikte el atalım.

     1- Piyasada "tanıdık" kelimesi çok fazla etkilidir paşalar. Bu demektir ki, film mi çekeceksin; oynat ananı babanı, bacını... Hatta bir sonraki filminde aynı oyuncular tam kadro yine olabilir, sadece konusu farklı olsun yeter.

     2- Filmlerinde oyuncuların oyuncu olmasına gerek yoktur. Oyuncular mankende olabilir, 6 ay spor salonundan çıkmamış KASLI bir avukat da...Dışarıdan güzel görünsünler yeter (!) Genellikle eğitim almış oyuncularımız 3 kuruşa özel tiyatrolarda emek harcarlar, hakkettikleri paranın çok az bir miktarını alırlar. Neydi bu? Adalet mi? Sözlüğe bakmak lazım paşalar, öyle bir kelime olmayabilir bizde(!)

     3- Filmlerinin dikkat çekmesini istiyorsan belli başlı formüller var piyasada paşam. Mesela filmlerinin isimleri tekerleme gibi olmalı; "Attan Düştüm Sana Düşemedim" ya da "Mendile Eline Mendili Verdim Geline" gibi...

     4- Bu formüllerden bir diğeri, Türk örf ve adetlerin temel taşına inmek, yani "aile"ye... Filminde bir aile olsun ama kalabalık böyle, en az 3-4 kuşağa yer ver o ailenin. Evde kalan baldız olsun, üçkağıtçı kayınço olsun, duygusal bir anne olsun, hepsine yer ver filminde. İsmini de "Gelinin Kız Kardeşinin Kayınçosunun Eşi" koy. Ha filmin afişine de oyuncu ekibinden herkese yer ver. Bir afişte en az 50 kafa görünmesi lazım çünkü. Hepsinden de tuhaf bir yüz ifadesi yapmalarını iste ki komedi filmi olduğu belli olsun. Bu film gişe rekoru kırmazsa gelin beni bulun paşalar.

     5- Formüllerden bir diğeri komedi unsurunun temel taşlarından "tipleme yapma"dır paşalar. Piyasada asla es geçilmeyen bu formül son 50 senedir işe yarıyor. Peki ne mi bu? Önce kaba saba bir karakter yarat, mümkün olduğunca tuhaf görünsün ve sürekli küfretsin. İsmi de akılda kalıcı olsun; "Kadir İvedik" ya da "Cumartesili Ceber" gibi... İlk filmin gişesine bakın, hızınızı alamayıp 4. ve 5. filmleri yapmak isteyeceksiniz.

     6- Aşk hikayesi mi anlatacaksın? Formül yine basit; kızla oğlanı al, tanıştır, onların kavuşamamaları için bir sorun yarat, en sonunda tüm zorluklara göğüs gerdirip evlendir. Mutlu son. Afişe oğlanla kızın el ele düğün fotoğraflarını da koy, tamamdır.

     7- Korku yapmak istiyorum diyorsan yine doğru yoldasın. En kârlı işlerden bir tanesidir. Cin, şeytan, karabasan gibi kavramları merkezine al, bir karakterinin içine de cin girsin, bir adet de cin çıkarma sahnesi ekle ve olaylar gelişsin. Afişine de mümkün mertebe korkunç görünen bir kadın karakteri koy. Ohh gelsin devam filmleri paşalar...
 
     8- İlgi çekecek bir film olsun istiyorsun ama konu mu bulamıyorsun? Aç bak gündeme. Bizim ülkemizde "Olum Bak Git" diye bir film bile yapıldı paşalar. Elinizi korkak alıştırmayın. Mesela "Palu Ailesi" o kadar gündemde kaldı. En az 6 ay sonra bir filmi vizyona girecek emin olabilirsiniz. Girmezse ben çekeceğim zaten. Ayıpsınız.

     9- İyi hoş güzel de, film çekmeyi bilmiyorum diyorsanız yine sorun değil. En fazla bir ayda bu işi öğrenip her sene 5-6 film çıkarabilirsiniz paşalar.

     10- Peki ben bu işten ne kadar kazanırım diyorsanız, size kesin bir rakam veremem. Nasıl olsa bilet fiyatına verilen 20 liranın 5 lirası bize gelecek. Ama olur da çok kazanamazsanız, sinema salonu açar sinema biletini tek başına satmayıp 2 gram vereceğiniz kola ve mısırla birlikte 50 liraya satabilirsiniz paşalar. Yine zehir gibiyim, maşallah bana!

     Eee bu vakte kadar piyasa bu yollarla ayakta kaldı paşalar, kolay değil. Umarım tüm sırları verdiğim için dava edilmem. Olur da edilirsem güvendiğim adalet sistemiyle zaten hapse gireceğim için sıkıntı olmaz.
     Kabul edelim bi' kültürlendik ama.
     E o zaman gidiyorum ben. Ben bir daha gelene kadar sinemayla kalın bak.
     O zamaaaaan...

     Son Ki Üç Arda!!
 
   

30 yorum:

  1. Piyasa hakkındaki görüşlerinize katılıyorum, kaleminize sağlık... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Yazılarını çok sevdiğim birinden bunları duymak mutlu etti, teşekkürler :)

      Sil
  3. Kesinlikle haklısınız görüşleriniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Unutulan bir şey var ki sinemanın asıl isimleri her zaman ağlatacak, güldürecek ve düşündürecektir. Günümüzde YouTuber'dan geçilmeyen Türk sineması bence iğrenç bir vaziyet alıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısınız, ne yazık ki gittikçe kötü bir noktaya gidiyoruz

      Sil
  5. Ülkemizde sinema ve tiyatroya çok önem verilmiyor.Eğer verilse gerçekten güzel şeyler çıkacağına inanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci sınıf sanat olarak görülüyor bence de ama koşullar bu şekildeyken verileceğini çok zannetmiyorum ne yazık ki :/

      Sil
  6. Harika tespitler, kaleminize sağlık 😍

    YanıtlaSil
  7. Başrolünde senin oynayacağın gişe filmleri istiyoruz. İsteğimiz rica değil, emirdir. Saygılarımızla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azizim güldürdünüz :D Emrinize karşı çıkmak ne mümkün, en kısa sürede vizyondayım :) Sevgilerimle...

      Sil
  8. Keyifle okudum :) Türkiye'de oyuncu olup parayı götürmek için oyunculuk eğitimi almaya gerek yok. Erkeksen kaslı ol, kadınsan 90-60-90 vücut ölçülerine sahip ol yeterli... Olan gerçek oyunculara oluyor maalesef...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, çok haklısınız. Ayrıca yazınızda tanıtımımı yapmanız da çok hoşuma gitti, bunun için ve güzel yorumunuz için çok teşekkürler :) Saygılarım ve sevgilerimle...

      Sil
  9. Sinema işini ciddiye almak lazım. İbrahim bahsedince geldim. Ben de beklerim. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar. Hoşgeldiniz, ilginiz için teşekkürler :)

      Sil
  10. O palu ailesi varya insanda sinir sistemi denen bir şey bırakmadı. Resmen beynim ambole oldu. Nasıl insanlar, nasıl kanmışlar akıl alır gibi değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın bende de öyle ya, anlamakta bile o kadar zorlandım ki anlatamam. Gerçekten akıl alır gibi değil...

      Sil
  11. Güzel bir yazi olmus kaleminize saglik 😊

    YanıtlaSil
  12. Güzel bir yazi olmus kaleminize saglik 😊

    YanıtlaSil
  13. Aylak editörde yazinizi gördüm ve hemvokumaya hem takip etmeye geldim. Basarilar 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginiz için çok teşekkürler, sizin sayfanızı da çok başarılı buldum ve takip ettim. Sevgilerle... :)

      Sil
  14. gerçekten de öyle ne yazık ki

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel noktalara değindiğinizi düşünüyorum :) Bundan sonra daha da sık görüşmek dileğiyle..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, daha sık görüşürüz umarım :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.