Bluras-Sözleri ve Cilloplar Sözlüğü


     Selam amatör plaklarım, nasılsınız be ya? (Bu açılışı bir okurumuzun tavsiyesi ile yapıyorum, yanaklarından iki makas alırım sevgili okurum)
     Bugün dedim ki; koca seneyi bitirdik, sene boyunca yazdığım yazılarda bana ilham olan Bluras Blog atasözlerine ve dikkat çeken cümlelere tekrar bakalım. İki hatırlayıp neşemizi bulalım, elleri göreyim elleri modunda olalım, hayatımızdaki medeniyet seviyesini arttıralım
     Bu sözler bildiğimiz atasözleri değil ama, yazının o an ki gelişine göre şekil şukul alan sözler. Bunların yanı sıra yazı yazarken kenara köşeye yaptığım tavsiyeleri de derledim. Hadi yine iyisiniz.
     Geçen Canan Karatay aradı zaten, dedi sen bu sözleri kitap haline getir; kapağa da "kişisel gelişim kitap pozu" ver; kesin çok satanlar listesindesin 1 haftaya... Arka kapağa "her gün bir çay bardağı zeytinyağı için" yazarız da dedi ama çok çekmiyordu telefon. Duymadım oraları (!) Ama ben, marketteki poşetlerin bile 25 kuruş olduğu bu zor zamanlarda, kitap çıkartarak tanesi 30 liradan satamam dedim, gelir yayımlarım blog hesabımda.
     Ayıpsınız, hemen yayımlıyorum.
     Aynen aynen, hemen şu an...

     Son Ki Üç Arda!!

     Gel vatandaş gel... Cillop gibi sözler bunlar...

1 - Diyet insanın vücuduna yakışanı yemesidir

2 - Nihat Doğan olmak; bilgisayar donduğunda elektrikli sobanın üstüne koymaktır.

3 - Önce sağlam kıvıracaksın belini, bilmen lazım gideceğin yeri...

4 - Tutmadığın bir sarı mendille, halay çekersin sanırlar mezdeke...

5 - Sınav sistemi denilen şey, o kadar çirkindir ki, onu her sene değiştirirler.

6 - Çamaşırı as ama sık çamaşır ipini, kalkmaz yoksa sarı pipileri...

7 - Küfretmeyin, kirli konuşun!!

8 - 2 Baldır yan yana gelmezse samanlık dans pisti olur.

9 - Rüzgara karşı hapşırmayın yoksa kendi üzerinize tükürmüş gibi olursunuz.

10 - Taşın altına elini koymazsan, taş alır seni altına koyar, kuyumcularda değerin düşer.



     Gel vatandaş gel... Cillop gibi tavsiyeler bunlar...

1 - Ne yaşarsak yaşayalım kahkahalarımız yanımıza kâr kalacak.

2 - İnsan olmayarak insan kalın bu devirde.

3 - Sadece karşına çıkan her insana ön-yargı ile yaklaşma, belki de pamuk şekerden yapılma bir kalbi vardır ve sen pamuk şeker sevmene rağmen elektrikli süpürgeni açıp onu yutmuşsundur.

4 - Her zaman derim, bu hayatta yaz ayları menemen gibi olacaksınız; hem ortaya karışık her şeyden biraz biraz bulundurursunuz hem de siz insanlara parmak bandıracağınıza insanlar size ekmek bandırırlar.

5 - İnsanların ağzına sakız olacağıma közlenmiş patlıcan olurum daha iyi, hem iki mangal görür hem de sofra bezini ve mideleri şenlendiririm

6 - Azıcık anlayışı ve bir tutam kabullenişi biraz orta ateşte karıştırdıktan sonra tadına bakın, sevgi yoksa biraz sevgi atın, kaynadıktan sonra ön yargılarınız kabuk tutmayana kadar kısık ateşte bekletin, insanlığınız hazır. Afiyet olsun!

7 - Her gün podyuma gider gibi çıkmak zorunda değilsin evden. Ya da üzerine seçim yapılacak bir nesne de değilsin. Başkası seni alıp veremez, nesin sen? Dolmalık biber mi? Doldurtmayın kendinizi.

8 - Halay çekmeyi de bileceksin, gerdan kırarken kaç altın takıldığını da göreceksin hatta kimin kaç para taktığını da o şartlardaki duruma göre hesaplayı-vereceksin paşam. Sen bir Türk evladısın, bunu sakın unutma !!

9 -  Her köşe başında çöp kutusu vardı da, biz mi çitlediğimiz çekirdekleri atmadık oraya.

10 - Güzellik acıtır.


     Vallahi bi' bilgilendik, Allah affetsin güzel aydınlandık. Ama artık gitme vakti... Gitmeden öpeyim mi? Öpüyorum bak. Ööööp-tüm kendimi kocaman!!
   
     Son Ki Üç Arda!!

8 yorum:

  1. Kahkahaları 590 a attık paşam bir de halay çekerken baktım kimse altın takmıyor malum yüksek biraz herkes beş on lira takıyor yakışmıyor teyzeler amcalar duyuralım onlara olmuyor böyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duyuralım be, hatta parti kur oy verelim sana, ayıpsın. :)

      Sil
  2. İnsan olmayarak insan kalın bu devirde. Çok güzel bir söz olmuş.

    YanıtlaSil
  3. İnsanı zorla güldürüyorsunuz.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye zorla canım, içinizden geldiği gibi gülün ama gülün yani... :)

      Sil
  4. Dünden beri keşfettim bloğunuzu gelip arada bakıyorum ve çok gülüyorum. Gülmeye ihtiyacımız olan bir zamandayız ve bu keyifli paylaşımlar gayet hoş. Nihat doğan olmak hakkında yazılana bayıldım. Süpersiniz. :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunları duymak inanın çok güzel. Gülmeye ihtiyacımız olan bir dönemdeyiz ve gülebiliyorsak ne mutlu bana :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.