Yok Öyle 3 Söze 5 Dans Paşalar...


     "Bak sevgili okuyucu, önce vücudunu serbest bırakacaksın, aynen bir rahat ol şöyle. Sonra kendin havaya girmek için başkalarını havaya sokuyormuş gibi yapacaksın. Bunun için kalıp sözler var mesela: Elleri göreyim elleri, Oturmaya mı geldik anacım, Gerdan kırmazsan seni barındırmazlar burada ayol... Gibisinden, daha çok halka inen ama halktan da çıkamayan "Ayol" ya da "Anacım" sözlerini kullanarak yapmak lazım tabii. Zaten söyler söylemez kendin havaya giriyorsun, bir zorluğu yok paşam. Sonra mı? Sonrası ver elini dans, renk..."

     Yok öyle bir dünya paşalar... Nerede görülmüş öyle 3 söze 5 dans edildiği? Bizim oralarda "2 Baldır yan yana gelmezse samanlık dans pisti olur." derler. Hiçbir yere kaybolmayın; sizi, beni akademik olarak halay mendili seviyesine çıkarak olan tezimle baş başa bırakıyorum.
     Hangi türü olursa olsun 2000'ler sonrası Türk milleti dans etmeyi 3 şekilde öğrenir;

     1- Britney Spears bacımızı televizyonda görüp "Hit Me Baby One More Time" metoduyla...
     2- Küçüklüğünden beri tanımadığı insanların düğününe zorla götürülüp orada çılgın kayınço tarafından sahneye alınması metoduyla...
     3- Elit insanları daha çok içine alan ve doğar doğmaz baleye başlatılan çocuk metoduyla...

     Daha detaylı inceleyecek olursak;

     1- NASIL ORTAYA ÇIKTI PAŞAM?: Yıl 1998. O zamanlar yeni yetme bir star olan Britney bacımız herkesin ağzına dolanabilecek ve yarı-erotik sayılabilecek hit parçasını çıkarıyor. HİT ME BABY ONE MORE TİME... Tam olarak bu her şeyin başlangıcı oluyor. Peş peşe çıkan parçalar, klipler, konserler... Ama en çok yaptığı danslar. Daha çok Pop, Teen-pop parçalarına uygun Hip-hop tarzında dans stiliyle dikkatleri üzerine topluyor. Kimse yaptığı Play-back'leri bile umursamıyor (!) Yaşınız kaçı geçmiş olursa olsun, içinizde biraz dans kırıntısı varsa Britney'nin videolarına bakarak dans etme furyası böylelikle başlıyor. Bundan sonraki süreç yerli halk için "Hepsi" grubu dans taklitleri, Tırrek halk için "İsmail Yk" dans taklitleri ile devam etse de kadın erkek fark etmeden bir nesil dans ederek büyüyor aslında. Sonrası için etraftakilere aldırmadan dans kursları hatta konservatuvarlarla devam eden bir kitle oluyor, bunun yanı sıra "Erkek adam dans etmez" "Kadın orasını burasını göstermez" saçma laflarıyla ölen bir nesil de var ne yazık ki paşalar ama orası ayrı "itlik serserilik" yazımda ele alacağım bir konu.
     ÖNCESİ - SONRASI: Önceki nesil Madonna furyasına dahil olabilirken şimdiki nesil -kesin bilgi olmamakla birlikte- Aleyna Tilki furyasına dahil olmuş sanırsam. Allah affetsin hepimizi, ne diyeyim paşam...
     BEN NE YAPTIM?: Yalan yok ilk keşfettiğim şarkısı "Toxic"ti Britney bacımızın. Sonraları Madonna bunu sahnede öpünce dedim bir şeyler var bu kızda. Madonna 2000'lerde de herkesi öpmez öyle. Tabi bizim ülkede de o zamanlar anca Hülya Avşar Ricky Martin'in poposunu elliyor en fazla. Tövbe Bismillah dedim yoluma devam ettim ben. Kendimi bildim bileli Britney şarkıları ile dans etmeye çalıştım, tabii "Erkek adam dans etmez" furyasıyla da karşılaştım ve bir dönem dans etmekten utandım. Okulumdaki Hip-hop, Queer Tango ve Modern Dans kurslarında kendimi açtım, Allah affetsin kapatamıyorum kendimi şu an.
   
     Yandaki fotoğrafta geçen seneki Modern Dans gösterimizden önceki bir fotom var, kenara da blog reklamımı koyuyorum paşalar çünkü hala reklam alamadım. Saygılar...

     2- NASIL ORTAYA ÇIKTI PAŞAM?: Yıl bilinmiyor. Bu furya daha evlenme programları başlamadan ebeveynlerin "Gel sana kısmet buluruz." ve "Gidelim onlara altın takalım, onlarda senin düğünde sana altın takarlar" kalıplarından fırlayarak düğünlere gitme hastalığı ile başlıyor sevgili paşalar. Bu hastalık neticesiyle gidilen ilk 30 düğünde çekingen duran insan 31. düğünde bir an da halay başı bile olabilecek düzeye gelebiliyor. Eğer katınılan düğünler farklı yörelere aitse farklı telli duvaklı danslar öğrenmeniz de an meselesi. "Erkek adam dans etmez" diyen bazlama suratları da bu madde de halay başı olarak görmemiz mümkün. Sonrasında bu insanlar kurtlarını düğünlerde dökmek adına kariyer yaparken, kurslar, dans hocalığı diyerek daha farklı yollar izleyenleri de mevcut.
     ÖNCESİ - SONRASI: Önceki nesil "Arabada 5 evde 15" furyasına dahil olabilirken sonraki nesilde yine aynı şarkılar ve kişiler üzerinden devam etmekte. Bu furyanın bir sonu olduğu düşünülmemekte sevgili paşalar.
     BEN NE YAPTIM?: Ben ne yazık ki düğünlerde en fazla halay mendili olabildim paşalar. Ama bu mertebeyi de kendime çok görüyorum. Saygılar...

     3- NASIL ORTAYA ÇIKTI PAŞAM?: Yıl, hangi yılda doğduysanız o yıl. Bu furya "ekmek bulamıyorlarsa pasta yesinler kuzum" kitlesinden elit kokan semtlerden geliyor. Eğer zengin bir ailede doğduysanız camide isminiz okunmaz, bale okullarında isminiz okunur paşalar. Yürümeyi ilk öğrendiğiniz an yazıldığınız okul sizi seneler boyunca eğitir, esnekliğiniz olsun taklanız olsun her bir şeyi hemencecik öğrenirsiniz. İlerleyen yıllarda konservatuvar ve dans üzerine bir kariyer siz daha düşünmeden üzerinize inşa edilmiş olur. (Hayır, kıskanmıyorum) Garip biçimde 50 yaşınıza gelseniz bile fit bir vücudunuz olur (Hala kıskanmıyorum)
     ÖNCESİ - SONRASI: Önceki nesil "Beethoven""Chopin""Bach" furyasına dahil olurken sonraki nesilde yine aynı furya üzerinden ilerlemektedirler (Saçmalamayın, bunun nesini kıskanayım?) Bu furyanın da bir sonu gelmemektedir sevgili paşalar.
     BEN NE YAPTIM?: Ben bu furyaya bir türlü dahil olamayanlardanım sevgili okurlar. Bir kere evde ekmek yoktu ve dolapta geçen haftadan kalma pasta vardı. Yemeğin yanında onu yiyerek yaklaşabildim bu furyaya. Ama olsun Allahtan bayat değildi pasta. Saygılar...

   
Ayrıca küçük bir not: Dans etmek için kilonuzun ne olduğu önemli değil paşalar. Önemli olan enerjiniz ve isteğiniz... Bu vakte kadar dans etmek isteyip de kilosundan dolayı çekinen çok kişi gördüm. EVET BENDİM, ZAMANINDA BEN ÇEKİNDİM. Ohh söyleyip rahatladığıma göre gidebilirim artık paşalar.
     Haydi gidiyorum o zaman.
     Son
     ki
     üç
     Arda !



   

4 yorum:

  1. Yazılarınızın bu mukemmelligini neye borçluyuz poncik bey?❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Efenim tamamen genlerime ve öğle yemeğime... :P

      Sil
  2. Ne kadar ortak yönümüz var F. Bey ben de ilk 'Toxic'i keşfeşmiştim ama ben doktoramı sizin mendil olduğunuz halaylarda yaptım neyse başka ortak noktalarda görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi bunu duyduğuma çok sevindim Anonim Hanım, Allah benim mendil olduğum halaylarda akademik bir hayat nasip etsin, amin,,,

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.