Sürücü Ehliyeti Beni Aldı...2018


     "Metroda üzerime oturuyorlar, otobüste ekmek almaya giden yaşlılara yer verdiğim için ayakta gidiyorum, dolmuşlar sayesinde kol kası yaptım" mı diyorsunuz? Toplu taşımalarda ciğerinizden bazlama tost mu yapılıyor? Gelin biz kaşarınız olalım siz sünün!! Sizde %0 faiz ile konforlu arabanıza, çok değil... Bugün kavuşun! Ayrıca oluşabilecek kazalar için sigortanızın ilk 48 ayı bizden. Üstelik beğenmezseniz paranız da iade. Daha ne olsun?!"

     Hemen nasıl ağzınız sulandı ama? Bakın buralardan görüyorum, bilgisayar klavyenize salyanız damlıyor, bir silin de öyle anlatayım neler olduğunu. Hah, şuranda da azıcık bir açgözlülük kalmış, onu da temizle. Ohh oldu!!
     Peki bu nedir? Toplumun kanayan yarasını kapitalizmin oyunlarına alet ederek satmaktır. Peki, biz n'apıyoruz? Çok güzel kanıyoruz. Hemen bankadan kredi çekerek, kayınçomuza yalakalık yapıp ondan para alarak, belki de Letgo'dan* kendimizi satılığa çıkararak, belki de "Hadi"** uygulamasından para kırmak için her gün telefon başında bekleyerek... Ve tahmin edin n'oluyor? İşe yarıyor ve bir araba sahibi oluyoruz. Ama unuttuğumuz bir şey var. Araba kullanmayı biliyor muyuz?

     Biliyorum, aylardır bu yazıyı bekliyordunuz. Ama ehliyetimi yeni alabildim paşalarım. Evet, ben aldım. Pardon... Aynen, ben ALDIM. B E N !! Aynen, aynen... O kayınçonuzu da çağırın. Hayat kalitenizi modifiyeli Tofaş gibi değiştireyim. Koşun koşun !!



     KURAL 1 - EHLİYETİ VEGAN KASAPTAN ALIN !!

    Yoldaki en önemli olayımız kaportamızı sürttürmek ve egzozumuzu tükürtmek. Ama bunun en önemli yöntemini -halkın da ağzına pelesenk olmuş: "Ehliyeti hangi kasaptan aldın?"- tabirinden çıkaracağız. Olayımız düzgün bir kasap kurs yeri bulmak. Fiyatlar standart olsa bile en ucuz yeri bulmak, sağlam bir eğitim almak ve tabi ki kaza yapmayan kurs hocaları bulmak. Tavsiyem; gitmek istediğiniz kurs yerine daha önce giden kişilerle konuşun ve parlak tabelalarına PAVYONsendromuyla aldanmayın dostlar.

     PAVYONsendromu : 1950'lerde Ankara iline ait Ulus semtinde ortaya çıkan ve konsomatris tadında ülkeye yayılan bir Türk kültürünü ait sendrom. Kapılarında parlak ve göz alıcı ışıklandırmalarıyla insanı içine çeken ve bağımlılık yapan hastalık. Kısaca "Pav-Sendrom"

     KURAL 2 - YAZILI SINAVI ARABA KORNASI SANIP ÖTTÜRMEYİN !1

     Doğru kurs yerini bulduktan sonra bizi bekleyen süreç; ilk olarak yazılı sınav ve sonrasında da direksiyon sınavı. Peki, bizi ortaya öyle salacaklar mı ? Salmazlar efendin, çamaşır ipindeki yıkansa da beyaz olmayan sarı don gibi sallandırırlar insanı. O yüzden SAHTEsürücü sendromuna kapılmadan iyi çalışın. Sınav kağıdını sürttürmeyi bilin. Ben söylemeyim canım bunları artık, yeter!! Şurama kadar geldi...

     SAHTEsürücü Sendromu : 2000'lerin başında ortaya çıkan sürücü kurslarının reklam kampanyalarından biri. Ehliyeti olan insanları kendi kurs yerindenmiş gibi gösterip sınava sokmak ve iyi puan alarak da kurs yerinin başarı oranını yükseltmek. Ortalama her sene bu adaylar artmakta, hatta yakalanan adayların polisten kaçarken beyaz çamaşır ipi gibi binalardan sallandığı da görülmektedir.

     KURAL 3 - NO PANİC NO FREN YES GAZ YES VİTES

     Yazılı sınavı geçtik mi? Geçtik. Özgüven depoladık mı? Depoladık. Üstüne gaza gelip Demet Akalın'ın Instagram postlarına şirr*t yorumlar yapıp mahalle kavgası yaptık mı? Onu da yaptık Allah'a şükür. Peki son basamak ne? Direksiyon sınavı... Bizim oralarda bir laf vardır: "Çamaşırı as ama sık çamaşır ipini, kalkmaz yoksa sarı pipileri" Yani bu ne demek? İşi öğren ama özgüven olmazsa, o iş olmaz. Bunu bilir bunu söylerim paşalar. Öğrenin, heyecan yapmayın, "ilk seferinde geçemezsin sınavı" krem peynir yalanlarına kapılmayın, parkurları tamamlayın, bitti. Sakın ola da STOPsendromuna da kapılmayın ha... Haydi bakalım, ehliyeti aldıysak gidiyorum ben, otobüsüm kaçıyor. Şaka şaka arabamla gidiyorum tabi ki, deli misiniz? (Gizlice metroya binerken görüntülendi)

     STOPsendromu : Ne zaman halka karıştığı tam olarak bilinmemekle birlikte, büyük bir kitleyi endişe sularında yüzdüren, yapıldığında sınavı iptal olma garantisi veren, arabayı aniden durdurma olayı. Yapacağı yoksa bile yapası geliyor insanların. Bu da geçen Tübitak'ın dergisinde yayımlandı, demedi demeyin yani...

NOT : *Letgo Uygulaması bana sponsor değildir.
           **Hadi Uygulaması da bana sponsor değildir. Olsalar fena olmaz ama.



2 yorum:

Blogger tarafından desteklenmektedir.