#WonderBoy Olmak Kolay Değil Bu Devirde...


     Merhabalar Dünya İnsanları...
     Şu an bu yazıyı yazan kişinin cinsiyeti "erkek" olabilir ama yazı içerisinde "sadece kadınların kullanabildiği kelimeler"de mevcuttur. Ön yargılarınızı ve kalıplarınızı bir kenara bırakın ve öyle okuyun şekerim. (!)

     Geçen gün okuduğum bir haber aslında ne kadar dar kalıplara sahip olduğumuzu hatırlattı canlar. Şöyle ki, haberde bir çocuğun Wonder Woman'lı* sırt çantası almak istemesi üzerine annesinin okulun ilk günü için oğlu adına endişelendiği ve bunun üzerine bir yazı yazması ile başlıyor. Yazıyı "Oğlum Cinsiyet Kalıplarını Kırıyor Ama Okuldaki İlk Günü İçin Endişeliyim" başlığı altında Romper sitesinde yayımladı ve bunu gören Wonder Woman'a hayat veren oyuncu Gal Gadot ise bir Tweet'iyle bu yazıya destek verdi. Ve sonunda #WonderBoy etiketi ile paylaştı.
     Peki gelelim, annenin bu endişesi tam olarak ne? Neden böyle kalıplara sığınıyoruz? Babam böyle pasta yapmayı nereden öğrendi? (!)

     Şimdi kabul edelim bu ananın ilk endişesi okul içerisinde oğlunun alaya maruz kalması, dışlanması veya belki de şiddet görmesi. Hem de okulun ilk gününde. Anacım "ee nolmuş?" demeyin ve bunu asla küçümsemeyin paşalar çünkü o yaşta bir lafın bile insan üzerinde travmaya yol açacak bir etkisi var. (Ayrıca kabul edelim kimsenin okul dönemi çok "şugar" geçmedi, herkesin bir travması ya da sözlü -belki de fiziksel- şiddeti var. Çocukluğum çok mükemmel geçti diyen çıkabilir mi arkadaşlar, yazı şu an kasmaya başlıyor da... ) Hem çocuğun isteği de oldukça masumane; "Hepsine baktım ve en sevdiğim buydu ve üstelik Wonder Woman mükemmel anne!" Bunun üzerine bir insan daha ne yapabilir ki?


     Açık konuşalım paşalar bu yazı kimilerine çok önemsiz gelebilir. Çünkü daha anne karnında kız olacağını öğrendiği an "pembe", erkek olacağını öğrendiği an "mavi" kıyafetler takımlar alan ebeveynlere sahibiz. Onları yargılamıyorum çünkü onlar da öyle gördüler ama bu bir seferlik olan bir şey değil ne yazık ki. Büyüdüğün zaman erkeksen önüne silah, araba konuyor; kızsan Barbie bebek, oyuncak ev... İster istemez bu kalıba yerleştiriliyoruz. Hiçbir erkek çocuğa bebekle oynamak isteyip istemeyeceği sorulmuyor. Ki kendi adıma konuşmak gerekirse ben çok severdim bebeklerle oynamayı ve hatta gizli gizli oynardım. Düşünün bunu daha küçükken yapardım. Silahla "dıkşın" ses efekti çıkararak birini öldürmek yerine bebeğimi misafirliğe götürmek daha iyi hissettirirdi. (Ayrıca ona ayırdığım her kurabiyeyi de kendim yerdim, k*hpe Pakize Bebek...)

    Ama bu haber gözümü biraz daha açtı ve açmaya da devam ediyor. Diyorum ki gelin sizinle de açalım paşalar. (Yazar burada "açılın saçılın" demek istiyor ) Biliyorum canlar, bu günler için varım ve lütfen tribünlerde ayakta alkışlayan varsa oturtalım, yerlerinde alkışlasınlar beni (!)

     1- Şimdi şekilli şukullu bir kap düşünün. Atıyorum bu kap küp prizma olsun. İçi boş olan bu prizmaya, elinizdeki prizmadan büyük bir oyun hamurunu koymaya çalışın. Oyun hamuru girecektir hatta küp prizmanın şeklini de alacaktır ama bir kısmı prizmanın dışına taşacaktır. Biz bunu ilk mutlulukla karşılasak ve içi dolu prizma dışarıdan güzel görünse bile elimizde artan oyun hamuru biraz eksik kalacaktır. Tıpkı kendini tıkış tıkış hisseden prizma içindeki oyun hamuru gibi. Tıpkı istemediği halde ona Barbie bebek aldığınız kızınız gibi... Not: Allah kimseyi oyun hamuru yapmasın şu hayatta...

     2- Süper Kahramanlar 2'ye ayrılmışlardır sayın okuyanlar. İlki Erkeklerin sevebileceği, ikincisi kadınların sevebileceği... İlk gruba Batman, Superman, Spider-Man, Captain Amerika, Hulk girebilirken ikinci gruba WonderWoman, Captain Marvel girebiliyor. (Aklıma kadın süper kahraman olarak ilk bunlar geldi, belki daha çoktur ama ne yazık ki medyada fazla yer almadıkları için göremiyoruz. Ama durun durun, bu başka bir yazının konusu...) Bir erkek çocuk WW** kostümleri giyse bile aşağılama olarak görülen (Ki asla değil) "kız gibisin" tabirini kullanacaklar, dışlayacaklar. Bir kız da Spider-Man kostümü giyse tam tersi bir durumla karşılaşacak. Kısacası insanlar hep konuşacak ama boş yapacak. Bırakın onu bunu ya, yaşasın WonderBoy'lar ve Spider-Girl'ler...
     Not: Bir erkek olarak bu zamana kadar yaptığım "kız gibi" olan her şeyden gurur duyuyorum.

     3- Cinsiyet kalıplarını gel atalım, dünyayı değiştirelim gibi bir derdim yok. İnsanlığın her zerresinde böyle roller var ama bu rollerin olması senaryonun bu kadar zorba olmasını gerektirmiyor be paşalar. Azıcık anlayış, bir tutam kabulleniş, biraz orta ateşte karıştırdıktan sonra tadına bakın, sevgi yoksa biraz sevgi atın, kaynadıktan sonra ön yargılarınız kabuk tutmayana kadar kısık ateşte bekletin, insanlığınız hazır. Afiyet olsun!

     Bu konu üzerine anlatılacak çok şey var ama siz ne demek istediğimi anladınız paşalar. E artık kaçayım o zaman ben.
     Gitmeden öpeyim mi sizi? Durun ya, ben niye öpüyorum? Siz beni öpün. Yanağımı yaklaştırıyorum yavaştan ekrana. Kızlı erkekli öpün bak. Ohh... Tamam tamam, abartmayın daha fazla, ayrıca şu erkeğin ruju çıktı yanağımda. Söyleyin ona az sürsün az. Ona daha çok yakışıyor.
 


*Wonder Woman : İlk defa The New 52 çizgi serisinde görülen DC çizgi roman evrenine ait süper kahraman kurgusal karakteri.
**WW : Wonder Woman, kısaltılmış hali...
 

4 yorum:

  1. Tamamını severek okuduğum tüm bu yazıları bitirdikten sonra bir sonrakini hep dört gözle bekliyorum poncigiiimm 💕

    YanıtlaSil
  2. Ya ponçiğim utandırıyorsun beni, seviyorum seni... ❤️ Not: Lütfen yorum yazmaya devam... ��

    YanıtlaSil
  3. Benim WonderBoyuuum

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.