Özel Dosya Konusu: "Tırrek 101"


     "La bebe bana bi' 50 kuruş tükür... La yok deme bana lan, arkada dal cigaran yere sürtünür... Ha şöyle Tırreklik yapma, şu altındaki tüpü de öttür..."

                                                                        *     *     *

     Hoşgeldiniz 50 kuruşlarım, lahmacun kıymalarım, halay mendillerim, canım ciğerlerim.... Önce yukarıdaki cümlenin seksiliğini açıklamam gerek ama ondan da önce hepimizin soslaması gerektiği bir sosyal mesaj bazlaması var.
     Şimdi anne tarafı Kayserili baba tarafı da Çankırılı olunca ister istemez Kayseri mantısı ile Çankırı bazlaması arası biri oluyorsunuz şu hayatta. Hani bu demek oluyor ki, "Her cümlende boş yapıyorsun seni neden okuyayım?" tepkisi... Ha evet, bu yazı sizi çok da ileri taşımayacak belki ama okurken yüzünüzde bir tebessüm bile olsa kahkaha yanımıza kalacak. Bunu bilerek okursak (Ve mizah yaptığımızı bilerek...) her şey çok daha kolay olacak. İşin özeti BOŞ YAPIYORUM AMA ÇOK GÜZEL BOŞ YAPIYORUM.
     Günlük sosyal mesajımı zorlama da olsa verdiğime ve vicdanımı rahatlattığıma göre yazıya geri dönebiliriz sevgili dolmalık biberlerim...
   
     Taa en tepedeki yazıya baktığınızda içiniz kıyılıyor ya da ne bileyim ağzınız sulanıyor. Biliyorum o kadar ilgi çekici bir lügat ki eliniz titriyor şu an, bakın buradan görüyorum. Ekran sallanıyor resmen. Sizi daha fazla bekletmeden hayallerinize yaklaştırmak istiyorum ve hepinizin yoğun isteği üzerine yazlarınızı serinletecek dosya konusunu açıyorum;

    -  TIRREK 101 ... -



     Hepimizin aklındaki sorular şunlar... Tırreklik nedir? Anlamı nedir? Tırrekler neden bu kadar yakışıklı ve zeki insanlar arasından çıkıyor? Tırrek saç modeli nasıl yapılır? Tırrek gibi tesbih sallamanın altın kuralları nedir? Tırrek lügatı öğrenmenin 50 kuruş değerindeki yöntemleri? Tırrek gibi araba kullanmak için hangi sürücü kursuna başvurmalıyım? Tırrek'ler nerede yere tükürür? Tırrekler gibi tüpün üzerinde saatlerce oturarak hayat kalitemi nasıl arttırabilirim? Ve tabi ki Tırrekler gibi 50 kuruş isteme yolları nelerdir?

     Hazır mıyız Tırrekler? O zaman başlıyoruz...

     TIRREKLİK NEDİR?
   
     Şimdi, salon beyefendisi çizgisinden kaymak istemeyen biri gibi görünebilirim ama ruhumda Tırreklik yatıyor ve sizi bu mecralara daldırmayı görev biliyorum.
     Tırreklik; saç kesiminden giyimine, tesbihinden 50 kuruşa olan aşklarına, hatta yere tükürmekten konuşma tarzlarına kadar farklılık yaratan bir sokak kültürü... Peki, bu kültürün içine nasıl daldım? Evet doğuştan bu mecraya dalamadım, biliyorsunuz mantılık bazlamayım ben. Ama tüm kaderimin değişmesi LPG'li tüplü Doblo'da tanımadığım Tırreklerle yaptığım otostop yolculuğumda oldu. Yüce Tırrekle ilk o zaman tanıştım. O gün tek el ile direksiyonu kullanmasına ve diğer eliyle akrobatik hareketlerle tesbihi sallamasına hayran olmuştum (Tabi arkadan gelen sarkastik atarlı rap şarkıları da buna sebep olmuş olabilir) Ve o zaman arabadan inmek için "İnebilir miyim?" demek yerine "Beni tükürürsün be 50 kuruş?" denmesi gerektiğini öğrendim.
     O an hayatımın dönüm noktasıydı İNANIN...
     Ve sorgulama sürecimin başlangıcıydı. Tırreklik neydi? Tırreklik emekti, tesbihti. Tırreklik yol üzerinde tükürecek yeriniz olmasıydı. Tırreklik sen ben biz olmadan hepimizin tüp üzerinde saatlerce oturmasıydı. Tırreklik 50 kuruştu, sevgiydi...

     TIRREKLER NEDEN BU KADAR YAKIŞIKLI VE ZEKİ İNSANLAR ARASINDAN ÇIKIYOR ?

     Bilimin bile cevap bulamadığı bu sorunun aslında net bir cevabı var; toplumun neye ihtiyaç duyduğunu görebiliyoruz. Yanları traşlı sarkastik saç modeli? Bizde var. 50 kuruşa olan aşkımızla Türkiye ekonomisini kaldırma ve 50 kuruşu dışarıda tanımadığımız insanlardan istememizle yardımlaşma duygumuzu yükseltme? Yine bizde var. Daha ne olsun?

     TIRREK SAÇ MODELİ NASIL YAPILIR?


     Tırrekliğin ilk yolu saç bakımınızdan geçer. Öyle yazın sıcağında kalın çorap üzerine parmak arası terlik giyerek Tırrek olunmaz. Saçınla tükürmeyi bileceksin. Önce çizgi halinde sakal bırakacak, sakalınla saçın birleştiği yerden itibaren de saçını düzleştireceksin. Her gün kullanman gereken 2 kalıp jöleyi daha işin içine katmadım bile. Onu da geçtim en zoru enseden bırakılan uzun perçem... Öyle Tırrek diyip geçme, şeklin varsa söyle, demişler.

     Bitti mi sandınız? Daha bitmedi kıymalı böreklerim. En kısa zamanda hayallerimize yön verecek dosyanın 2. bölümü "Tırrek 102" yayında olacak, takipte kalın...
   
     Ayrıca, bakın sağ taraflarda "takip et" butonu yer alıyor, oraya tıklayınca her yeni yazı yayımladığımda bildirim alacaksınız mail yoluyla, yani öyle diyorlar. Bir deneyin derim bence...


Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.