Nasıl Oscar Ödülü Kazanılır?




     Size de oluyor mu bilmiyorum paşalar ama yılın belli ayları vardır ve o ayları kendi içinizde isimlendirirsiniz. Genellikle Eylül ayı okul başlangıcıyla "Başlangıç Ayı", ödül sezonunun açılması -Altın Küre, Grammy vs- ile de Ocak ayı "Ödül Sezonu Ayı", Oscar Ödüllerinin verildiği ay olan Şubat için de "Oscar Ayı" (Animasyon film ismi gibi oldu) adını alıyor kendi içimde.
      Düzeltme yapacağım paşalar, bu yıl Şubat ayına sarkmış Grammy'ler. Belki ilerleyen günler de o ödülleri de inceleriz ama 2 yazı olarak planladığım bu dizi de "Oscar Ayı" olarak ödüllere bir göz atacağız; nasıl aday olabileceğimize bakıp ödülü kazandıktan sonra merdivende düşmememiz gerektiği, hatta ödül sonrası herkesle mahkemelik olduktan sonra nasıl evimize hırsız girilebileceği ve ödülümüzü nasıl çaldırabileceğimizi anlatacağım. Ha bu sene ki adaylıklara da bakacağız paşalar, merak etmeyin.

     Son Ki Üç Oscar!!

     Adaylara bakmadan önce, hep birlikte Oscar klişelerine bakalım ve gelin bir sonraki seneye aday alalım paşalar. O kadar zor değil, vallahi bak.

     1- Mahsun Kırmızıgül Metodu : Önce hangi daldan aday olmak istediğinizi düşünün paşalar. Baktık karar mı veremedik, her daldan girecek şekilde kendinizi geliştirin. Azıcık Mahsun olsun yani. Yönetmen olun, senarist olun, başrol oyuncusu olun, yardımcı oyuncu bile olun. Fazla adaylık göz çıkarmaz. Bakınız Bradley Cooper'a... (A Star Is Born)

     2- Akademi Tost İstiyorsa Çift Kaşar Olacaksın Metodu : Bu metotta ödülleri takdim eden Akademi'nin isteği önem arz ediyor paşalar. Bunun için tüm kazananlara değil, son 10 sene kazananlara baksanız bile yeter; film iyi mi kötü mü diye bakmadan duyar kasıyorsa ve hassas konulara değiniyorsa ver gitsin ödülü.
      Filmlerinin içinde mutlaka olması gerekenler:
     - Ten renginden kaynaklı ırkçılık teması
     - Tecavüz, eşcinsellik gibi toplumun hassas bulduğu konular
     - Ünlü bir kişiliğin çarpıcı ve dramatik bir biyografisi

     Bunlardan birini bile filminizde işlediğiniz takdirde, Akademi her sene oldukça azalan izlenme oranını arttırmak ve popülaritesini canlandırmak için halk ne istiyorsa onu verecek ve sizi aday yapacak. Sonrasında ver elini ödüller...

     3- Oscarlı Olmak Çok Zor Bu Devirde Meryl Streep-ciğim Metodu : Artık 8 kategoride adaysınız, en az 2 Oscar ödülüyle o salondan ayrılacak ve statü değiştireceksiniz. Peki, siz eskisi gibi kalabilir misiniz artık paşalar? Hayır! Kendimden biliyorum, Oscar'ı kazandıktan sonra gözler sizin üzerinizden düşmüyor ve anksiyeteniz artıyor. Sonrasında da ilgi azalınca başka şeyler yapma gereği duyuyorsunuz. Oscar ödülümü çaldırmıştım ben mesela. Leonardo da o fikri benden çaldı ama magazinler bunu yazmaz. Diyeceğim odur ki sizin halinizden Oscar alan anlar bundan böyle, gel anam babam kırmızı halıdan gel...



     E madem Oscarı alacaksınız gelecek sene, en azından bu seneki önemli adaylıklara bakalım.

     Bu sene "Roma", "The Favourite" ve "Nasıl Çöktüm, Bir Ben Bir De Allah Biliyor" filmleri En İyi Film ve En İyi Yönetmen olmak üzere 10'ar dalda aday gösterildiler paşalar. Listenin tamamını Google'a yazsanız bile buluyorsunuz ama en önemli kategorilere bakalım biz yine de...

      En İyi Film Adaylıkları

     Black Panther
     BlacKkKlasman
     Bohemian Rhapsody
     The Favourite
     Green Book
     Nasıl Çöktüm, Bir Ben Bir De Allah Biliyor
     Roma
     A Star Is Born

     En İyi Kadın Oyuncu Adaylıkları

     Glenn Close, "The Wife"
     Lady Gaga, "A Star Is Born"
     Olivia Colman, "The Favourite"
     Melissa McCarthy, "Can You Ever Forgive Me?"
     Yalitza Aparicio, "Roma"

     En İyi Erkek Oyuncu Adaylıkları

     Arda Ayhan, "Nasıl Çöktüm, Bir Ben Bir De Allah Biliyor"
     Christian Bale, "Vice"
     Bradley Cooper, "A Star Is Born"
     Rami Malek, "Bohemian Rhapsody"
     Willem Dafoe, "At Eternitys Gate"

     25 Şubat'ta (Doğum Günüm) dağıtılacak ödülleri heyecanla beklemekteyim paşalar. Favorilerim; Roma, Bohemian Rhapsody ve Nasıl Çöktüm, Bir Ben Bir De Allah Biliyor filmleri... Mutlaka izleyin. Arda Ayhan ve Rami Malek arasında da çok büyük bir çekişme olacak diyorlar, kaçırmayın!!

     Neyse paşalar, 25 Şubattan (Doğum Günüm) sonra tekrar bu konuya değineceğiz, o yüzden çok uzatmıyor ve kaçıyorum.

     Son Ki Üç Oscar!!
     

6 yorum:

  1. BLURASS ödülleri verilme zamanı geldi. Oscar demode oldu.

    YanıtlaSil
  2. Çok iyiydi, bayıldımmmm. Özellikle de birinci maddeye. Sevgilerimle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkürler ilginiz için, sevgilerimle :)

      Sil
  3. İzlemeden oku8 Şubat 2019 04:39

    Oscar nasıl alınır öğrendiğimize göre artık oscar ödülünü alabiliriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de, bir Oscar ödülünü hak ettiğimizi düşünüyorum artık :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.